EVENIMENT
Noua generație i30 -cel mai important model Hyundai la nivel local- este disponibilă pe piață prin rețeaua Hyundai Auto România
Noua generație i30 își face debutul pe piața locală, completînd gama de clasă compactă Hyundai și abordînd noua linie tehnologică și de design a mărcii. Integral redefinit față de generația anterioară, noul i30 hatchback se alătură compactei sedan Hyundai Elantra în competiția specifică vînzărilor de segment C la nivel național.
Proiectat, dezvoltat și fabricat în Europa, pentru clienții europeni
Proiectată și dezvoltată în cadrul centrului tehnic Hyundai Motor Europe din Germania, noua generație i30 reprezintă cel mai recent model Hyundai dedicat pieței europene. Inclusiv procesul de producție aferent noului i30 este unul pur European, fiind concentrat în Cehia, la Nosovice. Importanța acordată pieței europene de către producătorul corean este astfel confirmată și pusă în practică printr-un număr tot mai mare de modele, pornind de la producția ix35 și ix20 în Europa și pînă la dezvoltarea unui nou model de clasa CD dedicat acestei piețe -i40- lansat la începutul anului 2012 în Romania.
Noua generație i30 prezintă o serie de 11 culori de caroserie dezvoltate pentru piața europeană. Șapte dintre acestea reprezintă cele mai populare culori disponibile pentru varianta anterioară i30, în timp ce alte 4 culori suplimentare vor anima noul hatchback Hyundai. La interior, noul i30 poate fi configurat în trei versiuni cromatice de tapițerie: negru, bej și albastru, disponibile în material textil, piele sau combinație de piele și material textil.
Șase variante de motorizare pentru noul i30
Noua generație i30 este alimentată de o gamă vastă de propulsoare -trei diesel și trei pe benzină- dezvoltînd puteri între 90 și 135 CP. Cel mai popular motor diesel pentru i30 se anunță a fi unitatea 1.6 VGT ‘U-II’. Generînd 110 CP la 4000 rpm și 260 Nm la 1900 rpm, propulsorul cu capacitatea de 1582 cc va accelera noua generație i30 de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 11,5 secunde, atingînd viteza maximă de 185 km/h și consumînd numai 4 litri/100 km, conform cifrelor oficiale privind ciclul de rulare mixt.
Și motorizările pe benzină aferente noului i30 au fost setate pentru a oferi un echilibru excelent între performanțe și economia de carburant. Spre exemplu, noul propulsor ‘Gamma’ GDI de 1,6 litri utilizează injecția directă pentru a spori puterea și cuplul generate, concomitent cu reducerea consumului și a emisiilor de noxe. Unitatea de 1591 cc livrează 135 CP la 6300 rpm și un cuplu de 164 Nm la 4850 rpm. Dotat cu acest motor, noul i30 accelerează pînă la 100 km/h în numai 9,9 secunde și înregistrează un consum de 5,7 litri/100 km, în ciclul mixt. Viteza maximă aferentă acestui propulsor, în combinație cu transmisia manuală în 6 trepte este de 195 km/h.
Transmisie în șase trepte pentru toate variantele de echipare i30
Posesorii noii generații i30 vor avea posibilitatea de a opta între transmisia automată și cea manuală, ambele dotate cu 6 trepte de viteză. Transmisia automată reprezintă dotare opțională pentru toate variantele de motorizare 1,6 litri, în timp ce unitățile 1,4 litri sînt dotate exclusiv cu cutie manuală.
Direcție servoasistată electric cu trei moduri de funcționare
Tehnologia ce îmbunătățeste dinamica noului i30 cuprinde o opțiune inovativă, denumită ‘sistem Flex Steering’. Aceasta introduce trei moduri de operare a autovehiculului -confort, normal și sport- care au rolul de a varia nivelul de suport și răspuns la nivel de direcție, pentru o adaptare cît mai eficientă la condițiile specifice de drum.
Mai mult spațiu interior, mai puțin zgomot
Deși platforma modelului i30 a rămas neschimbată, măsurînd 2655 mm, dimensiunile noii generații au fost adaptate pentru a genera mai mult spațiu interior, atît pentru pasageri, cît și pentru bagaje.
Ocupanții locurilor din față se bucură de 30 mm spațiu în plus la nivelul capului, 11 mm suplimentari la nivelul picioarelor și respectiv 14 mm adiționali la nivelul umerilor. Capacitatea portbagajului a crescut și ea cu 11 procente, pînă la 378 litri.
Coeficienții NVH la nivel de zgomot motor înregistrat în cabina reprezintă cele mai bune valori ale clasei: zgomot motor la staționare -doar 38 dB, zgomot la accelerare -52 dB, zgomot la vant -63,6 dB.
Tehnologie generoasă
Calitatea și generozitatea dotărilor standard pentru noul i30 recomandă modelul Hyundai în topul segmentului C, demonstrînd încă o dată intenția producătorului de a livra tehnologie accesibilă unui număr tot mai mare de clienți.
Tehnologia standard pentru versiunile de echipare i30 disponibile în România include: 6 airbaguri, ESP, asistență la pornirea în rampă, direcție servoasistată electric cu trei moduri de funcționare, închidere centralizată cu telecomandă, sistem activ de management al direcției (VSM), oglinzi exterioare acționate electric, aer condiționat, geamuri electrice față, sistem audio radio-CD cu MP3, 4 boxe, USB și AUX, faruri de zi cu tehnologie LED, etc.
Printre dotările opționale nou introduse pentru modelul de clasă compactă Hyundai se numără butonul start/stop motor, scaunele față încălzite, pilotul automat și un sistem de navigație cu afișaj tactil de 7 inch. Navigația încorporează funcții GPS cu acțiune în timp real, suport multimedia și recunoaștere vocală în zece limbi. Acestora li se adaugă funcții precum climatizarea automată cu dublă zonă de acțiune, încalzirea scaunelor din spate sau plafonul panoramic cu deschidere completă sau prin înclinare- pentru un plus de funcționalitate și flexibilitate.
«i30 reprezintă cel mai important model de volum pentru Hyundai la nivel național. Comercializat în România în aproximativ 10.000 exemplare, modelul precedent a reprezentat rampa de lansare perfectă pentru noua generație i30. Complet restructurat, însă beneficiind de atuurile dobîndite de modelul anterior, noua compactă Hyundai vine în completarea segmentului în care activam cu succes de anul trecut prin sedanul Elantra. La nivel european, i30 și-a dobîndit locul în top 6 compacte, iar Hyundai Auto România va prelua acest obiectiv și la nivel național. Calitatea și tehnologia aferente noului i30, asimilate unei poziționări corecte de preț, reprezintă premisele creșterii cotei Hyundai în segmentul compact» a declarat Dragoș Magdalina, director executiv al importatorului Hyundai în România.
Siguranță de 5 stele
Capitolul siguranța pasagerilor reprezintă o prioritate pentru Hyundai. Astfel, noul i30 dispune de cele mai recente tehnologii de siguranță pasivă și activă: ESP (Electronic Stability Program), VSM (Vehicle Stability Management), ABS (Anti-lock Braking System), BAS (emergency Brake Assist System), HAC (Hill Assist Control) și ESS (Emergency Stop Signal), care avertizează în cazul frînării bruște, suplimentar semnalizării convenționale la frînare. Fiecare unitate i30 este acum dotată standard cu șase airbaguri -față, laterale și cortină, în timp ce airbagul pentru protecția genunchilor șoferului poate fi achiziționat ca dotare opțională.
Cea mai vastă garanție integrală fără limită de kilometri din piață
Pachetul Hyundai 5 Year Triple Care continuă să diferențieze Hyundai de restul jucătorilor auto la nivel de servicii post-vînzare. Garanția integrală de 5 ani reprezintă cea mai vastă ofertă disponibilă în piață, fără restrîngeri la nivelul distanțelor parcurse. Pachetul de servicii este caracterizat prin transparență totală și include de asemenea 5 ani de asistență rutieră și 5 ani de verificări tehnice periodice gratuite.
Oferta specială de finanțare prin Țiriac Leasing
În scopul de a dezvolta accesibilitatea noului model i30, Hyundai Auto România și Țiriac Leasing au implementat un program comun de finanțare leasing destinat persoanelor fizice și juridice. Oferta avantajoasă de finanțare este completată prin:
-6 luni asigurare Casco gratuită
-4 plinuri de combustibil cadou
-3 revizii gratuite
Variante de echipare și prețuri locale
Noul Hyundai i30 este disponibil pe piața locală în patru versiuni de echipare aferente celor șase motorizări disponibile: Classic, Comfort, Highway si Exclusive. Configurațiile de stoc existente răspund solicitărilor generale survenite pe piața locală și sînt adaptate clienților orientați către buget, dar și celor cu interes pentru dotări premium. Prețurile pentru noul Hyundai i30 în România pornesc de la 14437 euro cu TVA inclus (11643 euro plus TVA). Poziționarea de preț susține politica Hyundai de a livra produse de calitate înaltă la prețuri accesibile publicului larg. Perioada imediat următoare lansării i30 este marcată de discounturi suplimentare, disponibile exclusiv în locațiile showroom ale rețelei autorizate Hyundai Auto România. (P)
19 Aprilie 2012, 10:44 (9858 vizualizări - 2 comentarii)
Hyundai înregistreaza trei victorii la capitolul design în cadrul competiției marcilor auto
Hyundai Elantra a obținut prestigiosul titlu AUTOBEST 2012
Hyundai Elantra, declarată «Mașina Anului 2012» în America de Nord
Hyundai prezintă primele imagini ale noi generații i30
Comentariile cititorilor:
(20 Aprilie 2012, 13:04)
mare, da face... m/am plimbat cu unul!
(19 Aprilie 2012, 11:11)
Cam mare pretul, prea mare.