EVENIMENT
Războiul primarului în «funcție» cu primarul «ales» la Slobozia
Dragoș Soare vs Alexandru Potor, faza pe «bolarzi»
La începutul săptămânii precedente, în zona Paradis-Bioterra, au apărut «stâlpișorii» care delimitează pistele de biciclete de partea carosabilă. «Bolarzii», de fapt acei «stâlpișori», au fost prevăzuți în Proiectul de Mobilitate Urbană inițiat la final de mandat de către ex-primarul Adrian Mocioniu, undeva pe la finele anului 2020, și continuat de actualul primar «în funcție» Dragoș Soare. Și, probabil, definitivat și recepționat de viitorul primar «ales» Alexandru Potor, în anii următori. Slobozia însă nu este pregătită pentru amplasarea «bolarzilor» pe bulevardul principal Matei Basarab, autovehiculele parcate pe laturile străzii neavând încă variante de relocare.
Problema inițială a «stâlpișorilor» din proiect Potrivit proiectului inițial, «bolarzii» apar când pistele de biciclete «coboară» pe partea carosabilă, precum și la delimitarea benzilor dintre sensul mijloacelor de transport în comun și cel al altor vehicule în mișcare. Adică, să vă fie clar, pe anumite porțiuni din Matei Basarab sunt prevăzute două șiruri de «stâlpișori». Dacă pe finalul mandatului ex-primarului Adrian Mocioniu problema în sine a fost mai mult decât insignifiantă (proiectul cuprinzând și alte hibe, mai mult sau mai puțin relevante), o dată cu demararea propriu-zisă a lucrărilor «stâlpișorii» au cam început să contureze o viitoare mare dilemă. În sensul că apariția acestor «bolarzi» a indus slobozenilor ideea, corectă de altfel, că nu vor mai parca pe laturile bulevardului. Astfel, s-a înțeles că numărul de cel puțin 700 de autovehicule parcate musai vor fi relocate. Unde exact, nici administrația Soare nu a înțeles într-o primă fază. Cu toate că, imperios, Inspectoratul de Poliție al Județului Ialomița, prin Serviciul Rutier, a solicitat asumarea de către administrația publică a rezolvării problemei parcărilor, prin identificarea «unor soluții viabile și eficiente de relocare a celor aproximativ 700 de vehicule care parchează în prezent în zonele respective». Timid, Primăria Slobozia a căutat soluții pentru lărgirea parcărilor dintre blocuri, cu desființarea unor spații verzi, demolării/mutării unor garaje sau găsirea unor locații pentru noi parcări. Toate acestea, însumate, au condus la realizarea a cel puțin 1000 de locuri noi de parcare. Care, însă, surpriză!, nu au «degajat» bulevardul Matei Basarab, numărul mașinilor parcate pe laturile principalei artere din Slobozia rămânând aproape același. După cum vă spuneam la început, «bolarzii» au fost prevăzuți în proiectul inițial, nu au fost luați în seamă (importantă a fost asfaltarea principalului bulevard al Sloboziei!) și, în prezent, amplasarea acestora constituie un dezastru pentru traficul rutier.
«Bolarzii» bulevardului, în «sistare» În prezent, lucrările au fost oprite pe bulevardul Matei Basarab, Contractul 38919 din 22.03.2021 fiind sistat printr-un Ordin, începând cu data de 01.09.2024. Ordinul a fost emis de primarul «în funcție» Dragoș Soare, Primăria Slobozia încheind un nou Contract de Finanțare (nr. 30/03.09.2024) cu Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia, pentru «etapizarea» lucrărilor. În fapt, pentru a nu se pierde banii europeni alocați pentru acest proiect, contractul a fost «transferat» pe următorul ciclu programatic de finanțări europene. Cu tot «Ordinul de sistare a lucrărilor» în vigoare, undeva la începutul săptămânii trecute, «stâlpișorii» au început să apară, după cum vă spuneam mai sus, în zona Paradis-Bioterra. Constructorul, respectiv Oyl Company Holding AG SRL, răspunzând «unor presiuni», am citat din primarul «în funcție» Dragoș Soare, a demarat procedura de instalare a «bolarzilor» în zona respectivă. Primarul «în funcție» Dragoș Soare, după ce a fost anunțat de operațiune, a convocat «la locul faptei» o conferință de presă, în cadrul căreia a amintit de «presiunile» la care am făcut referire. «Presiunile», desigur, ar fi fost ale primarului «ales» Alexandru Potor, acțiunea demarată de amplasare a «stâlpișorilor» transformându-se într-o «miză electorală», cu principal scop discreditarea primarului «în funcție» Dragoș Soare. Tema acestei conferințe de presă a fost cea referitoare la amplasarea «bolarzilor», primarul «în funcție» Dragoș Soare argumentând că «un act administrativ emis nu este respectat» și că, posibil, o astfel de acțiune poate avea «consecințe penale». De asemenea, același primar «în funcție» Dragoș Soare a ținut să menționeze că, mai nou, «ar exista un precedent, creat la Călărași, unde aceeași ADR și pe același gen de proiect, ar fi fost de acord cu renunțarea la amplasarea „stâlpișorilor» și înlocuirea acestora cu niște „separatoare de benzi“ mai mici...». O idee care, să recunoaștem, ar fi mult mai în regulă pentru bulevardul Matei Basarab. Cu atât mai mult cu cât și primarul «ales» Alexandru Potor îmbrățișa public acest concept, în timpul campaniei electorale, când susținea cu tărie că «schimbarea soluției tehnice pentru acești „stâlpișori“ este simplă și se impune!».
«Stâlpișorii» de pe Matei Basarab fac politică Dincolo de declarații belicoase, problema «bolarzilor» înșirați pe bulevardul Matei Basarab din Slobozia rămâne. Rezolvarea acesteia și recepționarea într-un final a lucrărilor vor fi în apanajul viitorului primar «ales» Alexandru Potor. «Eu nu am nicio treabă cu ceea ce s-a întâmplat acum. Am spus tuturor, inclusiv companiei care a lucrat acolo să respecte legea! Nimic altceva... Ce au lucrat sau n-au lucrat este treaba lor! Eu nu am făcut „presiuni“ asupra nimănui și nu îmbrățișez ideea de a provoca un disconfort. Dragoș Soare trebuia să rezolve în 4 ani problema aceasta pe care o clamează acum!» a menționat primarul «ales» Alexandru Potor. Declarații care au fost precedate de cele ale primarului «în funcție» Dragoș Soare: «În ultimii ani am început să facem parcări, pe toată lungimea bulevardului... Insuficiente însă pentru relocarea mașinilor parcate pe bulevard! (...) Au fost „presiuni“, chiar înaintea Alegerilor Locale, ca pe toată lungimea bulevardului să fie montați acești „bolarzi“. Firma care execută lucrările a fost „presată“ să amplaseze acești „bolarzi“... Îl acuz direct pe primarul „ales“ Alexandru Potor, care a pus „presiune“ pe constructor să monteze „bolarzii“!». Am ținut să reproducem aceste declarații drept o completare a reacției constructorului Oyl Company Holding AG SRL, care, prin administratorul Sorin Micșa, și-a reiterat poziția de «a termina acest contract în vederea efectuării recepției la terminarea lucrărilor», având în vedere și perioada de garanție de 36 de luni care «curge de la data recepției la terminarea lucrărilor».
26 Septembrie 2024, 10:20 (5120 vizualizări - 21 comentarii)
Șoferii Sloboziei ar putea parca pe bulevardul Matei Basarab până în 2026
Investiția pentru bulevardul Matei Basarab va fi «etapizată» până în 2026!
Slobozia: «ȚEAVĂ DE SONDĂ» sub Matei Basarab
Comentariile cititorilor:
(27 Septembrie 2024, 08:43)
Vor tine pana la prima zapada.Unde vor da zapada de pe bulevard. Investitii fara cap
(27 Septembrie 2024, 00:32)
Mare deranj pentru 20 de biciclisti si 10 trotinetisti! Acum ma intreb si eu, sa le faci infrastructura, bani investiti, deranj, dar oare ei platesc impozit pentru utilizarea infrastructurii? Platesc autoturismele electrice sau hibride impozit integral? Nu. Dar folosesc infrastructura! Plus facilitati din partea statului la achizitionare. Nu cumva miroase a discriminare?
(26 Septembrie 2024, 19:58)
Chestiunea cu "sistematizarea și armonizarea parcărilor" este o mare mizerie. Le-au îngustat atât de mult, încât nu ai cum să ieși/intri în autoturism fără să atingi cu portiera mașina vecinului. Este clar gândirea unora care stau la vilă și nu la bloc, a unora care au parcare în fața casei sau în curte și nu în parcarea rezidențială de lângă bloc. Poate slobozenii se vor trezi odată și vor sancționa toate aceste inabilități administrative.
(26 Septembrie 2024, 19:01)
Pai e f bn cu montarea stalpisorilor!O data pt totdeauna sa dispară mașinile parcate pe bulevardul principal!Chiar dacă acum ,se vede cu ochiul liber,ca este un joc politic(primarul ales a forțat instalarea stalpisorilor pt discreditarea celui în funcție, lucru ce i a ieșit, iar acum culege rodul perversei făcute),cetățenii trebuie sa plătească cei 120 ron pe an și sa și mute mașinile în parcări, asa cum fac și ceilalți!o sa spuneți ca nu sunt locuri suficiente!Ba da,sunt destule,multe din mașinile parcate pe bulevard sunt mașini de firma sau utilitare ,dar mai sunt și cazuri în care omul își scoate masina pe bulevard iar cea de serviciu o tine în parcare. Mai e și o hiba mare a primariei:atribuirea locurilor de parcare,dar asta e alta mâncare de peste ! Nu se poate ca un simplu cetățean sa aibă 2,3,4 locuri. sunt cazuri în care 5 locuri de parcare sunt pe un singur proprietar din acte.
(26 Septembrie 2024, 18:10)
Adevărat circ și nu doar o dată la 4 ani dar și de zi cu zi.Mincinosi și prefăcuți că vor face vor drege și totul pentru ,"binele nostru "Cine săi mai creadă? Și uite așa trece mandatele și au pensii speciale plătite de noi drept mulțumire ca * muuult bine ne-au făcut și ei cât ne-au păstorit.Rusinica!!!
(26 Septembrie 2024, 16:17)
Sincer, ca un simplu contribuabil al acestei urbe, m-am cam săturat de circul ăsta ieftin practicat de așa-zișii politicieni locali. Stau un mandat în funcție (și nu mă refer doar la primarul actual, ci și la anteriorii), iar la final încep să-și descopere nerealizările și să paseze vina. Dar uităm că aceste proiecte, extrem de prost gândite și fără consultarea slobozenilor, au fost opera primarului de profesie veterinar, iar acum partidul-stat intenționează să-l numească administrator al municipiului Slobozia. Deci pe cel care falimentează orașul pentru zeci de ani de acum-încolo, îl înscăunăm într-un post în care ar trebui să prevaleze competența și experiența profesională. Asta este, mai avem un rând de alegeri și am de gând să le dau . . . celor două partide!