EVENIMENT
«Undă verde» de la ADR Sud Muntenia
Investiția pentru bulevardul Matei Basarab va fi «etapizată» până în 2026!
Administrația Soare a dat asigurări publice că investiția pentru bulevardul Matei Basarab va fi «etapizată». Anunțul survine deciziei ADR Sud Muntenia, ordonatorul investiției, de a permite administrației locale să amenajeze parcări pentru cele 700 de autoturisme parcate în acest moment pe bulevard. «Proiectul este „etapizat“. Asta înseamnă că finanțarea va continua să fie eligibilă pe noul exercițiu financiar, care încă nu a început... M-am asigurat că Slobozia va beneficia de toate fondurile pentru a finaliza acest proiect în proporție de 98% pe bani europeni!» a declarat Dragoș Soare într-o conferință de presă desfășurată luni, 22 aprilie 2024.
Un proiect investițional salvat la limită Investiția în «reabilitarea căilor de rulare ale transportului public în Municipiul Slobozia» este considerat de autorități unul dintre proiectele «ratate» ale fostei administrații. Implementarea proiectului a fost inițiată în februarie 2020. În paralel cu derularea acestui proiect, a cărui valoare estimată este de 28,17 milioane de lei, administrația Mocioniu și-a luat angajamentul să realizeze două parcări adiacente bulevardului Matei Basarab, care să permită preluarea celor peste 700 de mașini parcate de-a lungul principalei artere de circulație a orașului. Acest angajament a fost impus de către Inspectoratul de Poliție al Județului Ialomița și asumat de către autoritățile locale prin numeroase declarații ale edilului în funcție la acel moment. La finele mandatului, administrația Mocioniu nu reușise să realizeze aceste parcări, iar banii alocați proiectului riscau să fie pierduți în condiții similare cu cele înregistrate în cazul «gropii lui Stoica». Următoarea administrație, cea a edilului Dragoș Soare, susținută în unanimitate de către Consiliul Local Slobozia, decide continuarea proiectului, fapt care a permis, într-un final, asfaltarea bulevardelor Matei Basarab și Chimiei și construirea pistelor de biciclete existente în prezent. Investiția a fost primită cu rezerve de către comunitate, mulți dintre slobozeni neînțelegând nici în acest moment miza acestei investiții, respectiv asfaltarea bulevardelor.
Soluții pentru parcarea autoturismelor În această precampanie electorală, criza locurilor de parcare a fost transformată în armă electorală. În condițiile în care candidează pentru un nou mandat, primarul Sloboziei, Dragoș Soare, s-a simțit obligat să demonteze public informațiile privitoare la interzicerea parcării pe bulevardul Matei Basarab în următorul an. În cadrul unei conferințe de presă desfășurată luni, 22 aprilie 2024, acesta a declarat că parcarea autoturismelor pe bulevardele Matei Basarab și Chimiei nu va fi interzisă. Pentru a-și legitima afirmațiile, primarul în exercițiu a prezentat public corespondența purtată de către Primărie cu ADR Sud Muntenia, ordonatorul investiției: «Proiectul este „etapizat“. Asta înseamnă că finanțarea va continua să fie eligibilă pe noul exercițiu financiar, care încă nu a început... M-am asigurat că Slobozia va beneficia de toate fondurile pentru a finaliza acest proiect în proporție de 98% pe bani europeni! În 2021, atunci când s-a obținut autorizația de construire pentru acest proiect, am reușit să deblocăm o situație lăsată în suspans de către fosta administrație, anume avizul condiționat al Inspectoratului de Poliție-Serviciul Rutier. În acest aviz condiționat, Poliția ne impunea ca, până când nu facem dovada parcărilor pentru cele aproximativ 700 autoturisme ce parchează pe Matei Basarab, să nu impunem restricții de trafic... Am luat măsuri în acest sens încă din 2021, identificând și realizând aproximativ 400 locuri de parcare în proximitatea bulevardului Matei Basarab, din cele 717 create în tot orașul. Mai avem în lucru alte două parcări mari, plus altele în zone mai mici din oraș!» a susținut Dragoș Soare, printre altele.
397 de locuri de parcare noi pe strada Răzoare
Asemeni administrațiilor precedente, și administrația Soare promite amenajarea unor parcări de mari dimensiuni. Conform informațiilor oficiale, una dintre aceste parcări va avea 258 de locuri și va costa administrația locală 3,9 milioane de lei. Cea de-a doua, amenajată pe aceeași stradă, va avea 139 de locuri de parcare și va costa 2,7 milioane de lei. Prin comparație, pentru finalizarea investiției pentru cele 98 de locuri de parcare din «groapa lui Stoica», administrația locală ar trebui să plătească încă 15,3 milioane de lei. Reamintim că, în ultimii 5 ani, numărul autoturismelor și autoutilitarelor din Slobozia a crescut de la 18000 la peste 26700. Creșterea depășește cu mult capacitatea administrației locale de a genera locuri noi de parcare. Pentru a balansa cererea mereu în creștere, administrația Soare a susținut, în ultimii 3 ani, o campanie de reamenajare a locurilor de parcare existente. În acest context au fost ridicate peste 300 de garaje amplasate ilegal, iar procesul va continua și în anii următori. De asemenea, au fost amenajate sau reamenajate 1334 de locuri de parcare, dintre care 881 sunt adiacente bulevardului Matei Basarab.
Războiul acuzațiilor continuă
În cadrul conferinței de presă, primarul Dragoș Soare a lansat o serie de atacuri politice la adresa contracandidaților săi. «Aceasta temă de campanie electorală a fost lansată artificial pentru interesul politic al unora dintre contracandidați! Am văzut și candidați care au preluat rolul de trompetă al unui anumit domn Goe care se vrea primar, dar n-are curaj să iasă în față... Motiv pentru care se întâlnește pe la colțuri cu contracandidați și le livrează anumite teme pe care să le propage în mod fals în spațiul public. Repet! Legat de interzicerea parcării pe bulevardul Matei Basarab, acest lucru nu se va întâmpla! Punct! Vorbesc în calitate de autoritate locală înainte de toate! Sunt primarul municipiului Slobozia și am credința că voi rămâne primar pentru încă un mandat, în pofida acestor dezinformări pe care slobozenii sunt obligați să le suporte!» a mai precizat Dragoș Soare.
24 Aprilie 2024, 07:55 (13264 vizualizări - 9 comentarii)
43 milioane de lei pentru «Centura Ocolitoare a Sloboziei» din zona de Nord
Parcul fotovoltaic va reduce facturile de curent electric cu 1,5 milioane de lei/lună
Locuri limitate în grădinițele din Ialomița
Comentariile cititorilor:
(2 Mai 2024, 13:29)
@inutil Cu adevărat ești Inutil!
(30 Aprilie 2024, 09:43)
Un mare (?) edil(iu) a spus ca fonctia creeaza organu'; parafrazandu-l estimam ca vom fi toti un oras de culturisti (antrenament cu bidonu'), iar potrivit principiului circulatiei banilor in natura, incasarile se vor muta de la patronii salilor de fitness la patronii vanzatorilor de apa imbuteliata si ai celor de papuci. Nedumerirea mea este urmatoarea: Daca ne cumparam carucioare pentru carat bidoanele cu apa plata, putem sa circulam pe pista de biciclete? Dar ce facem daca parcarea unde suntem nevoiti sa abandonam masina este la 5-700 de metri de scara blocului? Trebe gandit un proiect de cateva milioane de euro si pentru problema asta! Cred ca o flota de drone-sacagiu ar fi utila! Desi ar trebui sa fie gestionata de un privat in baza unei aplicatii; daca ar fi la primarie ar trebui sa depui cerere si dosar cu sina ca sa-ti aduca drona apa acasa dupa 30 de zile :)
(25 Aprilie 2024, 23:07)
Unde vedem bilantul companiei de transport local,generatoarea intregului proiect de mobilitate urbană?
(25 Aprilie 2024, 14:07)
Sa se plimbe pe jos d-l primar sa vada pavelele noi cum se ridica singure atunci cand pui piciorul pe ele.Speram ca atunci cand va receptiona aceasta lucrare sa puna constructorul sa refaca trotuarele .
(25 Aprilie 2024, 08:44)
M-am saturat cata apa am carat, nu mai spun cat costa, acum trebuie sa ocolesc cu bidoanele in brate. Multumesc tuturor edililor care au avut grija ca noi sa traim mai bine.
(25 Aprilie 2024, 08:42)
E jalea lumii, dădică! Nu mai putem să mergem cu mașina la magazinul de cartier ca să luăm paine!!!! Nu mai putem să mergem la gym cu benveul! La coafor idem! Trebuie să traversăm strada pe jos ca să ne ducem odraslele la școală, vai de păcatele noastre! La serviciu o să mergem 500 de metri pe jos, praful se va alege de cocurile noastre! Nici la wc nu mai mergem cu mașina, o sa fim nevoiți ca să ne punem vasul wc în mașină!
(24 Aprilie 2024, 20:22)
As avea si eu cateva intrebari : -De ce se intarzie ,,acum" cu predarea pistelor de bicicleta ? Ca sa nu piarda voturi ? -In momentul cand aceste piste se vor da in folosinta unde se vor duce masinile celor care parcheaza seara si urca in blocul unde stau ? E normal sa duci masina l a.... 1 km ? In Buzau de exemplu a iesit un imens scandal si toti cei care parcau pe bulevard au venit in spate si au sufocat efectiv strazile si chiar spatiile unor firme . O alta intrebare : cum o sa car eu de sacosi pana in parcarea care se vrea a se face ? O sa mergem la numaio supermarketuri ? Deci mici comercianti vor inregistra iarasi o lovitura sub centura , ca doar nu erau destule pana acum !
(24 Aprilie 2024, 13:25)
Deci, dl. primar s-a asigurat că toată tărășenia (că lucrare sau proiect e prea mult!) se va finaliza cu banii UE 98%. Dar, ADR permite doar construcția noilor parcări, "finanțarea va continua să fie eligibilă pe noul exercițiu financiar, care încă nu a început" Or să fie bani suficienți in 2025? Dacă actualul primar nu este reales? dacă se rupe lanțul de iubire și interese în alianța USL v2.0? Prea mulți Dacă, dar o certitudine, că în cazul în care ceva merge prost, noi suntem buni de plată!!!
(24 Aprilie 2024, 12:57)
Care sa fie scopul acestui proiect de mobilitate urbana initiat de fostul primar si executat partial de actualul? Ca este clar ca pentru populatie nu a fost si nu va fi benefic? Pe Bdul M Basarab este un haos total. Circulatia este profund ingreunata! Pe anumite segmente de drum nu mai incap 2 benzi, 2 masini in paralel. Semafoare mult prea dese! S-a eliminat verdele intermitens care fluidiza traficul in intersectia BRD. Asfalt neterminat/denivelat in aceasta intersectie incat deabia trec 3,4 masini ca iar se pune rosu la semafor. Nervi, benzina consumata, gaze, noxe in exces, aglomeratie. Pentru ce? Probabil doar pentru firmele care au castigat proiectarea si executia, ca pentru cetateni nu este nici un beneficiu. Apoi treaba cu parcarea: nu vor mai parca pe M Basarab pe anumite segmente (unde este pista de bicicleta) si trebuie distruse anumite spatii verzi ca sa se creeze alte parcari la cucuiata. Sa ne justifice si noua fostul primar, actualul si dl topor, pe care-l sustine cu fast mocionel! Ce aduce bun pt cetateni acest proiect scump, pagubos si inutil?