EVENIMENT
Războiul primarului în «funcție» cu primarul «ales» la Slobozia
Dragoș Soare vs Alexandru Potor, faza pe «bolarzi»
La începutul săptămânii precedente, în zona Paradis-Bioterra, au apărut «stâlpișorii» care delimitează pistele de biciclete de partea carosabilă. «Bolarzii», de fapt acei «stâlpișori», au fost prevăzuți în Proiectul de Mobilitate Urbană inițiat la final de mandat de către ex-primarul Adrian Mocioniu, undeva pe la finele anului 2020, și continuat de actualul primar «în funcție» Dragoș Soare. Și, probabil, definitivat și recepționat de viitorul primar «ales» Alexandru Potor, în anii următori. Slobozia însă nu este pregătită pentru amplasarea «bolarzilor» pe bulevardul principal Matei Basarab, autovehiculele parcate pe laturile străzii neavând încă variante de relocare.
Problema inițială a «stâlpișorilor» din proiect Potrivit proiectului inițial, «bolarzii» apar când pistele de biciclete «coboară» pe partea carosabilă, precum și la delimitarea benzilor dintre sensul mijloacelor de transport în comun și cel al altor vehicule în mișcare. Adică, să vă fie clar, pe anumite porțiuni din Matei Basarab sunt prevăzute două șiruri de «stâlpișori». Dacă pe finalul mandatului ex-primarului Adrian Mocioniu problema în sine a fost mai mult decât insignifiantă (proiectul cuprinzând și alte hibe, mai mult sau mai puțin relevante), o dată cu demararea propriu-zisă a lucrărilor «stâlpișorii» au cam început să contureze o viitoare mare dilemă. În sensul că apariția acestor «bolarzi» a indus slobozenilor ideea, corectă de altfel, că nu vor mai parca pe laturile bulevardului. Astfel, s-a înțeles că numărul de cel puțin 700 de autovehicule parcate musai vor fi relocate. Unde exact, nici administrația Soare nu a înțeles într-o primă fază. Cu toate că, imperios, Inspectoratul de Poliție al Județului Ialomița, prin Serviciul Rutier, a solicitat asumarea de către administrația publică a rezolvării problemei parcărilor, prin identificarea «unor soluții viabile și eficiente de relocare a celor aproximativ 700 de vehicule care parchează în prezent în zonele respective». Timid, Primăria Slobozia a căutat soluții pentru lărgirea parcărilor dintre blocuri, cu desființarea unor spații verzi, demolării/mutării unor garaje sau găsirea unor locații pentru noi parcări. Toate acestea, însumate, au condus la realizarea a cel puțin 1000 de locuri noi de parcare. Care, însă, surpriză!, nu au «degajat» bulevardul Matei Basarab, numărul mașinilor parcate pe laturile principalei artere din Slobozia rămânând aproape același. După cum vă spuneam la început, «bolarzii» au fost prevăzuți în proiectul inițial, nu au fost luați în seamă (importantă a fost asfaltarea principalului bulevard al Sloboziei!) și, în prezent, amplasarea acestora constituie un dezastru pentru traficul rutier.
«Bolarzii» bulevardului, în «sistare» În prezent, lucrările au fost oprite pe bulevardul Matei Basarab, Contractul 38919 din 22.03.2021 fiind sistat printr-un Ordin, începând cu data de 01.09.2024. Ordinul a fost emis de primarul «în funcție» Dragoș Soare, Primăria Slobozia încheind un nou Contract de Finanțare (nr. 30/03.09.2024) cu Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia, pentru «etapizarea» lucrărilor. În fapt, pentru a nu se pierde banii europeni alocați pentru acest proiect, contractul a fost «transferat» pe următorul ciclu programatic de finanțări europene. Cu tot «Ordinul de sistare a lucrărilor» în vigoare, undeva la începutul săptămânii trecute, «stâlpișorii» au început să apară, după cum vă spuneam mai sus, în zona Paradis-Bioterra. Constructorul, respectiv Oyl Company Holding AG SRL, răspunzând «unor presiuni», am citat din primarul «în funcție» Dragoș Soare, a demarat procedura de instalare a «bolarzilor» în zona respectivă. Primarul «în funcție» Dragoș Soare, după ce a fost anunțat de operațiune, a convocat «la locul faptei» o conferință de presă, în cadrul căreia a amintit de «presiunile» la care am făcut referire. «Presiunile», desigur, ar fi fost ale primarului «ales» Alexandru Potor, acțiunea demarată de amplasare a «stâlpișorilor» transformându-se într-o «miză electorală», cu principal scop discreditarea primarului «în funcție» Dragoș Soare. Tema acestei conferințe de presă a fost cea referitoare la amplasarea «bolarzilor», primarul «în funcție» Dragoș Soare argumentând că «un act administrativ emis nu este respectat» și că, posibil, o astfel de acțiune poate avea «consecințe penale». De asemenea, același primar «în funcție» Dragoș Soare a ținut să menționeze că, mai nou, «ar exista un precedent, creat la Călărași, unde aceeași ADR și pe același gen de proiect, ar fi fost de acord cu renunțarea la amplasarea „stâlpișorilor» și înlocuirea acestora cu niște „separatoare de benzi“ mai mici...». O idee care, să recunoaștem, ar fi mult mai în regulă pentru bulevardul Matei Basarab. Cu atât mai mult cu cât și primarul «ales» Alexandru Potor îmbrățișa public acest concept, în timpul campaniei electorale, când susținea cu tărie că «schimbarea soluției tehnice pentru acești „stâlpișori“ este simplă și se impune!».
«Stâlpișorii» de pe Matei Basarab fac politică Dincolo de declarații belicoase, problema «bolarzilor» înșirați pe bulevardul Matei Basarab din Slobozia rămâne. Rezolvarea acesteia și recepționarea într-un final a lucrărilor vor fi în apanajul viitorului primar «ales» Alexandru Potor. «Eu nu am nicio treabă cu ceea ce s-a întâmplat acum. Am spus tuturor, inclusiv companiei care a lucrat acolo să respecte legea! Nimic altceva... Ce au lucrat sau n-au lucrat este treaba lor! Eu nu am făcut „presiuni“ asupra nimănui și nu îmbrățișez ideea de a provoca un disconfort. Dragoș Soare trebuia să rezolve în 4 ani problema aceasta pe care o clamează acum!» a menționat primarul «ales» Alexandru Potor. Declarații care au fost precedate de cele ale primarului «în funcție» Dragoș Soare: «În ultimii ani am început să facem parcări, pe toată lungimea bulevardului... Insuficiente însă pentru relocarea mașinilor parcate pe bulevard! (...) Au fost „presiuni“, chiar înaintea Alegerilor Locale, ca pe toată lungimea bulevardului să fie montați acești „bolarzi“. Firma care execută lucrările a fost „presată“ să amplaseze acești „bolarzi“... Îl acuz direct pe primarul „ales“ Alexandru Potor, care a pus „presiune“ pe constructor să monteze „bolarzii“!». Am ținut să reproducem aceste declarații drept o completare a reacției constructorului Oyl Company Holding AG SRL, care, prin administratorul Sorin Micșa, și-a reiterat poziția de «a termina acest contract în vederea efectuării recepției la terminarea lucrărilor», având în vedere și perioada de garanție de 36 de luni care «curge de la data recepției la terminarea lucrărilor».
26 Septembrie 2024, 10:20 (3998 vizualizări - 21 comentarii)
Șoferii Sloboziei ar putea parca pe bulevardul Matei Basarab până în 2026
Investiția pentru bulevardul Matei Basarab va fi «etapizată» până în 2026!
Slobozia: «ȚEAVĂ DE SONDĂ» sub Matei Basarab
Comentariile cititorilor:
(7 Octombrie 2024, 18:10)
Proiect prost, făcut fără cap cu pistele de biciclete. Benzile sunt făcute haotic și in unghiuri care nu permit schimbarea direcției de mers. Nici măcar stâlpișorii nu sunt amplasati unde trebuie. Banda de biciclete se delimita cu bordură iar stâlpișorii se puneau pe mijloc între cele două sensuri ale pistei. Dacă nu au avut habar măcar dădeau o tură la București prin centru pe Calea Victoriei. Dar ce să faci când după ce că nu ai cap nu ești nici scos din mocirlă...
(1 Octombrie 2024, 21:53)
Cum era posibil ca in urma cu 20..25 ani,cand orasul oferea mii de locuri de munca ,locuitorii si nu numai,sa se deplaseze pe biciclete fara asa proiect de"piste biciclete"?Toate fabricile aveau sute de suporti de biciclete,la orele de "schimburi"era un puhoi de biciclisti si era totul normal.Erau oameni ce faceau naveta din localitati limitrofe chiar,tot asa,sute de oameni ce pedalau fara asa proiecte, printre automobile,pietoni,fara rautate si claxoane. Azi poate doar un sfert din acel numar ar utiliza " bicla" si a fost nevoie de atat deranj.Chiar pentru a fi oferite spre închiriere,se putea incerca o perioada cu zone trasate cu vopsea,nu asa cheltuieli si restrictii de circulatie,parcare,stationare.Minunate semafoarele montate pe zona banda 1-pentru automobilisti.Ele lipseau.In plus, pe langa rosul si verdele reclamelor de farmacii ce deruteaza ca snt chiar pe"linia vizuala"...alta zapaceala si confuzie cu culorile semafoarelor pentru biciclisti.Frumos!
(30 Septembrie 2024, 22:48)
sa lase pistele de biciclisti fara ”bolarzi”.In Constanta sunt piste de biciclete fara bolarzi.Inseamna ca se poate. Modificati proiectul!
(29 Septembrie 2024, 12:58)
Finalizarea parcării subterane și construirea de parcări supraterane .Cred ca aceasta ar fi rezolvarea.
(29 Septembrie 2024, 09:33)
Dacă tot nu avem un spital pentru nebuni, facem orice să arătăm cât suntem de tâmpiți. Poate vom fi scutiți de impozit.
(29 Septembrie 2024, 07:32)
Sorin, pentru cei ca mine, asa cum spui tu, da e bine. Pentru ca avem condiții foarte bune unde locuiesc. E inexplicabil cum unii pot uita asa ușor cum arată orașul asta acum 4 ani. Dezastru! Exista o raza de speranța că orașul.asta merge în direcția bună, dar în județul ăsta n are cum sa fie ceva bun. Vezi chiolhanurile pe bani publici de pe la conace! Asta va place, asta o sa aveți. În ceea ce privește gropile de pe Brăilei, cred ca poți înțelege, deși ma îndoiesc deja ca poți, ca nu se pot face atatatea reparații intr un oraș luat praf cu un buget mic ca al Sloboziei. Și nu ți da nimeni bani europeni ca să ți asfaltezi tu străzile. (...) a încercat sa fenteze pe cei de la Uniunea Europeană, ca de fapt miza a fost asfaltarea, nu pistele de biciclete și vedem toți ce a ieșit în oraș. Sa ai drumuri bune!
(29 Septembrie 2024, 06:05)
Cică, în proiect, trebuia să planteze popice și de-a lungul trecerilor de pietoni. Și s-a sesizat un consilier local, că dau de lucru pietonilor, unii încercând să se strecoare printre popice cu telefonul la ureche. Acum vor să înalțe digul tot cu popice că vine gârla mare. Vor să pună și la intrarea-n bănci să nu se mai împrumute lumea, să scadă inflația. Toate-s făcute cu cap, nu glumă!
(28 Septembrie 2024, 10:25)
Foarte, foarte corect cele legate de diversele culte religioase scutite de impozite. Proiectul cu pistele este o idiotenie la modul cum a fost gândită și apoi pusă în practică. Sunt greșeli de construcție, vezi marginea aceea de 1-2 cm inalțime, am văzut multe persoane care s-au impiedicat și căzut. Prostia pornește de la faptul că nu au construit parcări supraterane sau gasite alte soluții înainte de punerea in aplicare a proiectului cu pistele. Ideea de a avea aceste piste nu este rea însă au pus carul inaintea boilor. Ce a ieșit, se vede, bulevardul arată ca un sarpe lesinat, este din ce în ce mai aglomerat dar si cetațenii nostri parchează cum îi taie capul. Asteptăm ca Potor să găsească soluții, de aceea a ieșit câștigător. Dar să nu uite că are in cârcă lucruri tot atât de grele: apa, canalizarea, gunoiul, mirosul de la MB-uri (poate mai scad prețurile prin zona), parcarea muzeu. Hai că se poate ca sa nu spunem iar, peste 4 ani, atât s-a putut!
(28 Septembrie 2024, 08:23)
Viorele unde vezi tu locuri suficiente de parcare?ori nu vezi ori faci misto. Mergi seara cand masinile sunt parcate ,prin toate parcarile de la blocuri si vezi daca gasesti loc liber?
(28 Septembrie 2024, 07:56)
Iosif:in 4 Ani se puteau gasi solutii.Orice greseala se poate remedia, drege. in 4 Ani se putea asfalta sos. Brailei!!!. Cand candidezi si spuinca tu poti remedia , face mai mult decat altii iti asumi raspunderea. Bulevardul e un haos: nici nu e trasat cu vopsea, in fata primariei te trezesti ca Esti pe contrasens.Ieri am fost la posta de la gara: era. Un cersetor acolo cu saltea , plapuma si mirosea de iti muta nasul din loc.Pe asta nu il vede nimeni? In fata garii?? Ce ar mai fi de scris? Prin zonele marginase nu s-a turnat deloc asfalt!! E destul? Asa pentru cei ca tine
(27 Septembrie 2024, 21:04)
Și idioții dar și proștii au dreptul de a alege și de a fi ales. Ne dăm seama mai târziu când, pe cine nu lași să moară, nu te lasă să trăiești. O să fim un oraș al popicelor unde campionul popicar care joacă fără bilă face ce vrea.
(27 Septembrie 2024, 19:59)
Sorine, de ce tocmai acum, ce? O sa ți traduc eu : omul era obligat sa ducă proiectul mai departe, în caz contrar am fi plătit banii primiți din fondurile europene. A fost informat și a sesizat și el faptul ca asta ar crea haos pe bulevard și a decis amânarea finalizării lucrărilor pana în momentul când se vor face parcări suficiente pentru revocarea mașinilor parcate acolo. Musiu viitor primar a pus presiune pe constructor sa monteze acei bularzi pentru ca în curând vor fi alegeri și nu vrea sa deconteze el prostia făcută de cel pe care îl va numi in curand administratorul municipiului, ar fi preferat ca cei ca tine sa l înjure pe actualul primar și sa deconteze el prostiile făcute de partidul celor 3 trandafiri.
(27 Septembrie 2024, 13:42)
Bineînțeles, Sorin! A știut foarte bine la ce înhamă, dar a speculat greșit. Dar asta a trecut! Ce facem acum dacă veterinarul care a distrus acest oraș ajunge și administrator public al municipiului? Cred că dovadă de dispreț mai suprem din partea partidului-stat față de slobozeni nu există! Ieșiți la vot, fraților!!!
(27 Septembrie 2024, 12:58)
Eu am o intrebare : timp de 4 ani cat a fost in functie , Primarul in exercitiu nu a stiut ? Nu a vazut proiectul ? De ce tocmai acum ? Sper sa publicati comentariul meu , daca sunteti un ziar impartial ....
(27 Septembrie 2024, 12:07)
Nu inteleg ce ar trebui sa plateasca aia 10-20 de biciclisti! rovinieta pentru ca folosesc pista? De parcat probabil ca le parcheaza in scara blocului, deci nu pe arterele de circulatie. Scutirea de impozit la o masina hybrid este de 10% in slobozia, deci in loc de 90 lei platesti 81. Mai bine te iriti de faptul ca sunt scutite total de impozit cultele religioase, intrand aici pe langa BOR si adventistii de ziua tzashpe, adica majoritatea palatelor cu turnulete ale conationalilor nostri; cred ca au si masini inscrise pe lacasul de cult, tot scutite. Acolo e buba, nu la biciclete si hybride/electrice (adica putin poluante). In ceea ce priveste mizeria de proiect initiat de ex primarul-veterinar nu prea mai avem ce face decat sa ne dam foc propriilor masini, ca de circulat sau parcat nu vom mai avea unde in slobozia. Probabil veterinarul nemai avand incasari la propriul cabinet ne obliga sa ne luam cai. Bdul M Basarab va fi o coloana statica de masini de la un capat la celalalt ol orasului. Puie msd si mnl!